2010-05-18

Dop tvätt mat och värme

Förbereder inför dopet för fullt! Idag ringde tom Prästen.. För att jag påminnde honom om det.. Tyckte att det var dax för dopsamtal nu, det börjar ju dra ihop sig. Så på torsdag ska vi träffas i församlingsgården. Bra bra!

För övrigt har vi en tvätta-dag idag. Tvättar kläder, matta, lekmatta och lite handtvättgrejor som legat i tvättkorgen, som nu är TOM!!! Wow! Men de står inte på förens den är full igen skulle jag tro.

Idag har jag tänkt att Alfred skulle få äta samma mat som oss... Få se om han gillar det. Sprödbakad fisk med potatis och broccoli. Har bara mosat ihop det. Han lär ju lära sig äta "riktig" mat nu tycker jag! Vi grundade med hemgjort även på fm. Det går lite trögare än burkarna men skam den som ger sig!

Värme har det varit idag.. 21grader sist jag kika. De var på tiden minsann, då det regnat som det gjort. Älven är väldigt hög nu. Tur man inte har strandtomt!
Nä nu ska jag duka få se om inte Mattias dyker upp snart.
Over and out!

Inga kommentarer: