2010-04-08

potta

God dag!
Sitter här och ska försöka uppdatera lite..
I tisdags var jag och Alfred på bebis/mamma träff hemma hos Kristin Karlsson på Grönalid, tyvärr glömde vi kameran hemma, så det blev inte några bilder därifrån. Men det det var jättetrevligt som vanligt. Vår senaste "medlem" heter Anna Löf, så nu var det sex bebisar och fem mammor. Trevligt trevligt! Alfred blev trött när vi var där, men det var omöjligt att få honom att somna.. Men efter ett tag lyckades jag ändå, och han sov... ca 15 minuter... När vi anlänt hemma igen försökte jag söva honom i vagnen, och det var sannerligen inte heller det lättaste.. Övertrött liten kille. Men han somnade tillslut. Pust!

I går tog vi en promenad med Kristin, så bjöd vi henne på mat. Det var väl vad som hände igår, jo ett kort besök hos familjen Nielsen också. Kikade in och tittade hur fint Siv gjort i Kristins gamla rum.
Nu har också inbjudningskorten till Alfreds dop rullat iväg. Jag och Alfred och farmor åkte till Dala-Järna för att köpa tyg till en dopklänning, som hon ska försöka sy.. Det såg inte enkelt ut! Tur att hon är envis! :) Jag skulle nog knöla ihop allt slänga det lååångt bort om jag skulle sy.. Men vänta, så skulle ju Mattias ha gjort. Ha ha!!
I dag har vi tagit det luuugnt här på Gräddis! Alfred har vaknat flera 1000 ggr i natt känns det som, vi har inte sovit mycket alls.
När han sov första slummern på fm passade jag på att göra ren duschen så gott det gick.. Urk! Så tog jag mig i kragen och sorterade bort bebiskläderna som stått i påsar uppe.. hur länge som helst....
Vi tog oss en promenad efter lunch. Så blir det nog inte så mycket mer i dag.
Alfred är trög i magen. Han kämpar och kämpar men får bara ur sig en liten plutt.. Så jag har satt honom på pottan för att underlätta, men det händer nada när han sitter där.. :)
idag har vi studerat tvättmaskinen och den fungerade! :)

igår kväll.. undersöker skåpets innehåll...

Inga kommentarer: