2012-11-09

Pannkaksfest!

Det är tyst i huset... Bara tv:n som babblar och diskmaskinen som snurrar...
Hoppas inte Olle får ont i magen, gav honom lite pannkaka när Alfred och jag åt och sen kom jag på att den är ju stekt...Hur känsligt är de där? Ja de återstår att se.

Det blev en tidig morgon idag, Olle vaknade 5:30 och jag gick ner och gjorde välling och hoppades väl på att han skulle somna om, men inte tänkte han göra de inte, pigg och glad som en mört.. Så vi smög ner, gjorde eld i kaminen och tände massa mysiga ljus.
Det ÄR mysigt när det är mörkt på morgonen och man tänder ljus!! Iaf om man är hemma och inte ska iväg på jobbet.. fast man kan ju tända lite ljus då med om man vill så klart. :)

Vid 7 kom Alfred och Mattias ner, så hade vi mysfrukost och efter det va Olle toktrött igen.
Jag och Alfred slängde ihop en bröddeg och idag blev det havre och aprikosbitar. De vart godkända.

Efter lunch tog jag och barnen en promenad. Olle somna och Alfred grina/skrek halva vägen för han skulle minsann inte och på promenad, och så hade vi fel vagn också tyckte han. I verkligheten var han nog bara trött. Tror det gjorde honom gott att sitta stilla en stund. När vi  kommit ungefär till ica så va det inga problem längre. Tååålamod!
Men men resten av dagen har varit lugn. Mattias och Olle hälsade på farfar och farmor och när de kom hem gjorde vi pannkakor, på beställning av Alfred.
Mattias åkte iväg till Idre på jobb och vi andra hade "pannkaksfest" som "Pino" har. (barnboksfigur).

Det var väl våran dag det.
Over and out!

Inga kommentarer: