2012-11-02

Senaste tiden..

I morgon är det två veckor sedan Alfred lämnade sina nappar till djurbebisarna i skogen... Duktig kille! Första dagarna var riktigt kämpiga! Både för honom och för mig. Kände mig så grym, som lurat av honom sina kära kära nappar.. De första dagarna var han arg, nedstämd och hade svårt att komma till ro. Läggdax var en lååång pina,  och mitt tålamod tänjdes ut och gick av emellanåt. Men den senaste veckan har läggdax funkat jättebra tycker jag. Han har lite svårt att slappna av och att varva ner.. Men vi kör samma rutiner varje kväll och det kanske är en trygghet för honom?.. Har läst olika "Mamma Mu" böcker hela veckan, tror jag kan dem utantill snart.. Men han får välja och då blir det mamma mu! :)
 
 

På söndagen tog jag mig i kragen och kom igång med fönsterputsnigen som jag skjutit på så länge... Jag torkade fönstret i sovrummet.. och på måndags morgon vräkte snön ner...
 Så när Olle sov fm gick jag och Alfred ut för att skotta fram stengången.. Grannpojken Emil kom över och medans jag skottade ren gången så skottade de tillbaka snön... Evighetsgöra... :) Lyckliga barn var det ialla fall..
Någon dag innan snön kom, satt Olle ute i vagnen och kikade på ALLT!
Och nu... har all snö regnat bort, trevligt! Nej ge oss -15 och snö som ligger kvar nu!

Idag har jag fortsatt med fönstren iaf. De i vardagsrummet är numer rena, iaf tillfälligt.. ända tills någon ska kika ut på timmertåget och små fina handavtryck uppenbarar sig :)

Nej om jag skulle ta och krypa ner snart då... Få se va det blir för äventyr i morgon..
Go natt!

Inga kommentarer: