2008-12-25

En God Jul till ALLA!

Nu är det färdigt, julafton är förbi. Nu är det bara lugnt och skönt! Fridfullt.
Mattias och jag packade bilen med två julkorgar fyllda av frukt, glögg, choklad, must, gustavskorv knäckebröd och lite annat smått och gott, så for vi till Skamsberget och hälsade på min mormoroch morfar, de fick en korg och vi fick kaffe och ett rågat kak/bullfat, trotts att vi sa att det räckte med kaffe.. :-)

Efter kaffet drog vi vidare till Gruvan till Mattias mormor och Morfar, där korg no:2 utdelades. Vi tackade nej till kaffe och lyckades övertala dem att vi verkligen inte behövde mer kaffe på ett litet kick! Då skulle Inez promt bjuda på godis i stället.

Efter besöket i Gruvan for vi hem till Ann-Catrin och Janne. Efter en stund anlände också
Ann-Sofi, Henke, Charlie och Isabell. Charlie har blivit såå STOR! Han går nu! Helt sjukt så fort tiden går. För ett år sedan var han aldelens ny...
Vi åt dundergott julbord som Ann-Catrin lagat. Blev proppmätt! Så slöade vi en stund medans Ann-Catrin tomtadet till sig och smög övertill grannarna med fackla, där hon delade ut julklappar, sen kom tomten till oss. Charlie tittade på tomten.. Lite förundrad var han nog... Så delades det ut klappar till höger och vänster, Charlies hög växte till stort som jag antog. Så ska det ju vara! Julen är i första hand till för alla barn.
Efter paket öppning och prov av min nya "massage-stol" så drack vi kaffe och fick jättegoda kladdkaksmuffins med grädde och blåbär på. Det va verkligen MUMS! Men min mage sa: NU RÄCKER DET!! Jag va stinn som en julegris!
Jag och Mattias åkte hem och tände marschaller och lyktor. Så packade vi bilen igen och åkte ner till mamma, Anders, Henke, Mathias och Sandra för åter en julklappsutdelning. Sen degade vi lite i deras soffa innan vi tillslut landade hemma igen, där det blev lite tv, men ögonen ville hellre somna. Så det blev ett telefonsamtal med Anna och sen blev det sängen.

Tack för klapparna! //Cicci


Inga kommentarer: