2008-12-18

Jul jul strålande jul!!

Sitter och väntar på att min lunch ska bli varm. I dag blir det samma som i igår.. Rester.. Lax och potatis.
Slängde ihop ett långpannebröd nu på förmiddagen, det blev faktiskt riktigt gott!
Sex dagar är det kvar till julafton.. Men klapparna är inte riktigt klara än.. När jag va liten trodde jag att det va tomten som fixade klapparna´, och inte trodde jag nånsin att det skulle bli sån hysteri som det är nuförtiden! Man stressar och stressar halvt ihjäl sig för vad? Tio minuters öppnande, och sen är det över, då sitter man bara och pöser i en soffa och smaskar choklad. Nej nu har jag i alla fall bestämt mig för att det får bli som det blir. Ska försöka infinna mig i den där lyckliga och härliga julstämmningen jag kom in i när jag började ta fram ljusstakar och byta gardiner. Snart är det dax att klä granen, griljera skinkan och bara mysa med min älskling!

Inga kommentarer: