2009-07-07

Härliga dagar

Helgen har rusat förbi igen. Men har haft en jätteskön och rolig helg, även om det inte hänt så mycket. I lördags vart det inte så mycket gjord. Det var så varmt, så kom det kyliga vindar framåt kvällen, de va skönt! Jag och Mattias grillage kyckling och Kristin kom förbi på mat. Sen satt vi ute på verandan i flera timmar och spelade Yatsy, snackade skit och skrattade så i alla fall jag nästan tappade andan. :) Vilken rolig kväll!
I söndags bakade jag Chokladrutor. Kristin och Jonas komförbi på fika. Gjorde inte så mycket mer den dan. Gick här hemma och pula, vek undan lilte tvätt och så. Så på en film gjorde jag ju också, Mattias tittade lite då och då, men slutet såg han i alla fall.
Helgerna flyger förbi..
Så blev det måndag igen. Jag var ledig men Mattias gick som vanligt upp tidigt och åkte upp till Sälen..
Gick också upp tillslut.. Det va skönt att sova i ett svalt sovrum.
Efter frukost ringde Kristin och frågade om jag ville med på promenad.
Vi tog en vända från henne och runt byn, det räcker för mig nu.. Va in i diverse affärer och kikade, men hittade inget av intresse. Väl tillbaka i fam. Nielsens hus bjöds det på lunch. Jag och Krisitn va över till Krumme och Ingela, hon hade plockat ihop en hel kasse med minikläder som jag och Mattias fick. Tusen tack!
Eftermiddagen gick åt till att vila en stund, sy om en till jobbskjorta och laga film-käk. Jag och Kristin såg på en film som heter: "P.S. I love you". Helt ok och fin film, men lite fjollig då och då..
Idag väntas stängning på coop igen.

Plutt har imorgon legat i min magen i 31 fulla veckor... Det börjar dra ihop sig nu då vi går in i v 32... Lite nerver börjar i alla fall jag känna av.
Plutt trycker och sparkar där inne.. Ska bli kul att få se vem det är, vår lilla Plutt.
Kristin


Ser på utsikten antar jag...

Fyllda paprikor till filmkväll

Inga kommentarer: