2009-07-15

Simmarhelg i ösregn!

I torsdags följde jag med Kristin till Plasket på "Plasket-torsdag". Där spelade ett antal band, bla SATOR. Hela kvällen öste regnet ner, men det var ändå roligt att komma ut på nått. Vi satt dessutom mest i öltältet och lyssnade på bandet "Pataz", ska visa några bilder på dem sen... Pataz alltså.
Fredagen bestod av en heldag på jobbet, men massa turister och simmare. När jag äntligen kom hem och fick i mig lite kvällsmat och en välbehövlig dusch åkte jag ner till faster Anki och hälsade på. Min kusin Petra var där med Karl och lilla Elin, gu så liten och söt hon var! Satt där och pratade bort nån timme, sen begav jag mig hem till sängen.
Lördagen va jag ledig.
Ann-Sofi, Henke och Charlie kom hit och vi bjöd på fika. Charlie provkörde de flesta åkdonen på gården, tror de fick godkänt allihop. :)
Så var vi bjudna på lunch hos Ann-Catrin och Janne. Alltid lika god mat som serveras där!!
Efter allt "stuppande" med mat och tårta åkte vi till Gruvan och hälsade på Inez och Stig och fikade ännu en gång... Phu, man blev då mätt den dan må jag säga!! Mattias och jag lånade med oss vaggan av Inez. Jätte fin är den! Ska ta en bild och lägga ut sen. Inez (Mattias mormor) har legat i den och hennes mor. Mattias också för den delen och säkert Ann-Catrin också.

Söndagen bestod också av jobb... En väldigt JOBB-IG dag på jobbet! Hur många kunder som helst och på tok för lite personal!! Men den dagen har nu gått till historien.

Den här veckan jobbar jag.... söndag-lördag... Är i charken och grillar och plockar varor.. Det går bra, men gissa om det känns i fötterna och benen när man står och går en heldag?!!! Men jag tar en dag i sänder, precis som alkisarna. ;)
Nu ska jag slita mig från dumburken, Kristin Karlsson ska komma förbi på besök. De va inte igår må jag säga.

Några bilder från helgen, mest på sötisen Pell Charlie!



Faster Anki, en stolt mormor till Elin!



Farbror Benny och hans fru Lena




Charlie provkör volvon..


Jag tror den fick godkänt :)


och så traktoråkning med morbror så klart!

- Brum brum!! Tut tut!!

-Hej hej! Sa Charlie



Lite trött, i knät på morbror

1 kommentar:

Pellfia sa...

Tack för senast! Det var mumsigt fika du bjöd på och Charlie var nog den som var allra mest nöjd... så mycket fordon och bulle på det.. Hur jobbigt kan livet vara liksom?? :)

Kram från Sollentuna!