2009-08-18

Tisdag

Har upptäkt i dag att det är riktigt skönt att vara ledig. Bara man håller sig lite sysselsatt!
I dag har jag bakat en morotskaka, som jag senare under eftermiddagen tog med till konsum och bjöd på till fikat. Den va väldigt uppskattad, och lite trevligare än en vanlig tårta från Håkanssons!
Så har jag sorterat en massa skrot, varit till tippen och kastat skrotet, lagat mat och slappat i soffan.. Jag blev så trött när jag låg där så jag tror de e dax att bege sig upp till sängen.

I går kväll, när jag gick och lade mig drog världens åskväder igång! Det var som i en film! Tänkte nästan att nu ska jag börja sjunga om mina favorit saker, som de gör i "Sound of music". :) Nä men ärligt talat så var det lite otäckt! Önskar att Mattias varit hemma då. Hade varit en helt annan sak än när man ligger ensam i sängen och enda sällskapet är en katt eller tre som kanske vill ligga hos dig. :P
Ska ta och dricka upp mitt te och avrunda den här dagen.
I morgon har jag och Kristin en resa inplanerad till... hör och häpna DALA-JÄRNA!!! :D
Men nu ska jag upp till sängen.. Gäsp!!

God afton gott folk!

Inga kommentarer: