2009-08-31

Helgen är slut igen...

Så har det åter blivit måndag igen..
Mattias åkte upp till Sälen som vanligt, men i morse låg han kvar lite extra. Sånt e lyx!
I fredags när han kom hem, hade han med sig en present!
Per Morbergs kokbok. Jätte kul!! Jag gillar den skarpt. Även Per Morberg. Tycker han är en härlig människa. Inge knussel där inte, sen får andra säga vad de vill..

I lördags åkte Mattias och jobbade på förmiddagen. Jag höll mig hemma och fortfatte i mina sorterar tag.. Kylskåpet och Skafferiet fick sig en omgång, likaså badrumskåpet..
Det blev en vända ner på coop, för storhandling och sen taco till kvällsmat. Låg i soffan resten av kvällen, där jag dels småtittade på Sagan om ringen, dels läste i boken "En fröjdefull jul" av Viveca Lärn. Mattias hade kilat över till Fredrik, där de höll på med nån moped i hans garage.

Söndagen bestod av sovmorgon..
Sedan rullade vi på önskemål av Mattias till Insjön, med destination Claes Ohlssons.. Där hittade jag lite smått å gott.. En "barnvakt", ett skohorn, en ugnsform mm...
Mattias tyckte att Claes Ohlssons inte va nånting i jämförelse med Jula, så han ville åka dit istället. De gjorde vi också.
Jag tyckte det var kul att komma ut och iväg från hemmet ett tag! Kul å hitta på nått med Mattias också! Jag köpte inte mycket i Borlänge, men Mattias hittde en vinterjacka, ett par byxor, verktyg av nå slag.. :) En borr... mm.....
Kikade in på HM och köpte ett par jättesöta små tossor föreställande Nalle puh. Hittade ingen bild på dem, men de va så söta!


Nu är det som sagt måndag.. Åtta dagar kvar till BF.. I morgon ska jag till MVC igen... Kanske blir de sista gången, vem vet?
Kristin ringde nyss och fråga om jag ville med till Mora fram å tillbaka. Så det ska jag. :) Mycket resor på sista tiden... Men kul å komma iväg lite som sagt.


Inga kommentarer: