2011-07-14

I sommarens soliga dagar...

...målas det panel och staplas ved..
Det ska snart dras igång med isolering av huset.. Fönstren är beställda, rödfärgen torkar och vi förbereder oss inför vintern med ny isolering, nya fönster och dörrar och en vedbod full av ved! 

Förmiddagen har jag spenderat innomhus.. Dammsugit, torkat golv och tvättat. Börjar komma ikapp lite nu.
På eftermiddagen åkte jag Mattias och Alfred till Brinte, där Alfred badade. Jag ska inte bada i sjö vatten på en vecka eftersom jag i tisdags var till farbror doktorn och tog bort en leverfläck på ryggen. Mest för att den stack ut och va i vägen. Men det läker fint, och jag får inte ha plåster på för Mattias längre ;)
Pappa/Morfar kom förbi här i dag med jobb-lastbilen. Gissa om Alfred gillade det? Han har gått runt och inspekterat och provsuttit, rattat och dragit i växelspaken. Verkligen kul tyckte han!

I helgen väntas jobb... fredag lördag och söndag. Så hoppas vi på besökare till veckan!
Här kommer några bilder från oss


Sandlådebarn

Huset före

-Min morfar är en trucker! :)

om man kollar riktigt noga så kan man skympa en liten Alfred bakom ratten :D

-HEJ TILL PUBLIKEN!!

Härligt att bada!

Vårat blötdjur!

1 kommentar:

Helgi sa...

Hejsan!

Jag skulle tycka det vore jätteskoj om ni skrev om erat isoleringsprojekt på byggforumet jag jobbar på.

Du skriver bra och jag tror det skulle vara roligt för många att följa. Kan erbjuda en liten morot.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer.
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi