2011-07-06

Sjukt

Igår eftermiddag va inte Alfred sig själv. Ville inte äta, Mattias och jag försökte lura i honom några skedar mat ialla fall. Han var trött och hängig och febertermomertarn visade lite över 38 grader.
Så jag gjorde en flaska välling åt honom i stället och precis när han skulle börja äta välling kräktes han. Stackars liten! :(
Så efter en dusch och lite sanering blandade jag en flaska majsvälling istället.  Han åt upp nästan hela sen somnade han i min famn på en köksstol. Det är ju inte så det går till i vanliga fall med våran Alfred.
La honom i sängen.
Han vaknade vid elva tiden fortfarande febrig och kräktes återigen. En tur ner till duschen, så byta i sängen, sen somnade han om några timmar för att vid ca 3-4tiden kräkas lite till i en hink och sedan fick han sova bredvid mig.
Sen dess har han inte kräkt. Hoppas han slipper göra det också!
Feber har han dock.
Nu ligger han uppe och sover i sin säng och jag ska plocka ner tvätten ute, sen vila en stund jag med. Känns som att det behövs!

1 kommentar:

Jessicat sa...

Ush va jobbigt det måste vara när barnen är sjuka! Jag längtar inte tills Enya blir sjuk första gången... Hoppas lillkillen kryar på sig.