2011-10-19

Vi har börjat...

vaknade i morse, ganska outvilad eftersom vi haft en snurrig natt... Har blöj-problem... Alfred kissar igenom ganska ofta på nätterna, har köpt pampers nu för att testa om de funkade bättre, men tydligen inte. Så nu väntar jag på att Libero comfortfit nr7 ska anlänfa på jobbet, så vi får testa en större blöja än den vi brukar använda nattetid. Annars har han ju rätt modell enlite anvisningen.  :/
Hur som helst när han fått ny blöja och torr pyamas fick han skrypa ner bredvid oss, eftersom jag inte hade lust att bya sängkläder kl 3 på natten.. (tack och lov för madrasskydd!!)
I våran säng tvinnade han.. ja jag vet inte huuur länge innan han somnade om.. Så då resulterar det i en trött morgon. :P
Efter jobb och dagis styrde vi kosan mot Äppelbo. Vi har börjat på småbarnsim igen! Så kul! Alfred tyckte det var jätteroligt, fast vissa "moment" ville han spana in lite innan han själv testade. Han har ju trots allt varit borta från simskolan sen i våras.
Jag tyckte att det kunde vara roligt att göra något med honom som inte är ett "måste" Inte alltid komma hem från dagis och så ska det lagas mat, tvättas osv. Bara mamma/pappa-barntid lixom!
Det var jättekul och nu är vi jättetrötta här. Alfred sover och jag tänker snart gå ner och titta på veckans Grey´s innan jag också kryper ner.
I morgon är jag och Alfred lediga, men vi ska till dagis och ta kort ändå. :)
Så får vi se vad mer vi tar oss för
Tjillevippen!

Inga kommentarer: