2011-10-01

Jag har känt!

De fösta sparkarna nu!!! Och varje dag känner jag hur lilla bebisen rör sig och knuffar och buffar.
I onsdags när jag i all hast höll på att plocka in mjölkleveransen kände jag små kickar! Jag fick lov att stanna upp och bara känna!! Sen log jag resten av dan! :)
Helt helt magiskt är det! Man kan inte förklara, måste upplevas! Önskar att alla pappor där ute kunde få känna känslan som vi mammor får när bebisen sparkar! <3

Nog om sprak..

Alfreds lämningar på förskolan går bara bättre och bättre! Igår sa vi hejdå i hallen och det va inga små ynkliga -neeeej, med i hejdå-frasen. Känns SÅ SKÖNT! Hela dagen blir så mycket lättare när man slipper känna sig som en hemsk mamma samtidigt som man ska jobba flitigt!

Igår var det höstyra här i byn. På jobbet hade vi lösgodis för 20kr/kg, och gissa om det var storm vid plockhyllan?? Jag och Mait försökte fylla på de snabbt tomma lådorna medans 3000 (ja jag överdriver) högstadieelever plockade för glatta livet för att hinna få i hop 2 kilo innan de skulle med bussen hem. Phu! De va inte det lättaste.
Efter avslutat jobbpass mötte jag upp mina killar och så tog i ett varv på byn. Det blev ett par vinterskor och en fin grön tröja, till Alfred så klart!
Har fått ett tillgodokvitto på sportis, eftersom ett galon/flecee ställ från didriksson vi köpte i våras var trasigt nu när vi skulle börja använda det. Så när jag får en ledig dag över ska jag inskaffa ett nytt.. Inte så lätt med en halvtrött och hungrig pojke med sig.
Det ska göras ensam!

Nu ska jag riva ur sängkläderna och passa på att tvätta påslakan medan vädret ute är så underbart och torkvänligt!
Over and out!

2 kommentarer:

Jessicat sa...

Åh! Va mysigt me bebissparkar!! Gud va jag saknar det! Och hickan dom får hela tiden... Hur tungt och besvärligt det än var så skulle jag kunna vara gravid oftare=b

FALL MARIA sa...

Ja visst är det häftigt!! :) Konstigt att man är lika förundrad denna gången trots att man varit med om det förut!