2011-12-03

80åring bjöd till öppethus i bystugan :)


Idag har jag jobbat tre ynka timmar. Så hem och duscha, svida om och äta lunch innan pappa och (faster) Anki  kikade förbi för att ta sällskap till Skamheds bystuga,
där min farmors bror Malte Björnback ordnat med öppet hus på sin 80 årsdag.

Massor av folk och släkt i lokalen! Det bjöds på soppa och "siktkaku" och sen kaffe och tårta.


Alfred satt som ett ljus och åt soppa och lite smörgås. Kanske man skulle ha ca 100 gäster hemma varje dag så han kunde sitta stilla på stolen? och så lite uppträdande av Cittra gruppen också? ;)

Här har ni en bild på far min och faster Anki ---->


Alfred hittade en ny kompis, Kalle heter han.
Kalle och Alfred är nämligen
4-männingar eller hur man säger. De hade jätteskoj och sprang runt runt runt :)

Här har ni självaste jubilaren

Malte Björnback

Inte allt för lätt att fånga denne herre på kort, då han for kring i hela lokalen :)


Jag tycker att han och farmor är så otroligt lik varandra!
Ser henne i honom på någe vis. :)

Kan ju bero på att de är syskon..




 Nu spelar Cittragruppen igen och Alfred står på första parkett och kör med sitt tåg på scenkanten :)




Här har ni busungen i full galopp! :)





Måste passa på att slänga in en bild på min farbror Bo, som jag inte allt för ofta fångar på bild.






____________________________________________________________

Avslutar denna dag med en bild på mig och magen. Idag V25+6, så i morgon har vi gjort 26 fulla veckor. Tiden går så otroligt fort tycker jag!!
Mattias undrade varför man ska hålla på att ta kort på magen? Och ja vad svarar man på det? Jag tycker i alla fall att det är roligt att ha till sen! Jämföra med när Alfred låg i magen och kanske ta fram och titta på om 40år si så där.. :)

Inga kommentarer: