2012-04-10

Så kom magsjukan..

Så här såg det ut igår... Våran lilla skroto helt utslagen med feber och magsjuka.. Det hör ju inte till vanligheterna att han somnar i soffan.. Natten har i alla fall varit kräksfri, då vi förberett och lagt ut sängskydd i vår säng och bäddat rent i Alfreds.
Natten till måndag satt jag och ammade Olle, och hörde hur Alfred vände och vred sig och jag tänkte , snart kommer han in till oss, men istället började han kräkas och jag tok-väckte Mattias som fick skynda dit. Stackars liten! Blev en vaknatt...
Gårdagen gick inte i många knop. Det blev en till spya och massa feber.. Efter en ipren kvickande Alfred till en stund och åt lite vitt bröd. Så lekte vi med tåget på hans rum. Lite blåbärsoppa gick det ner också och vatten, annars har hans mage varit tom.
Idag verkar han lite piggare men mycket slö ändå. Ingen feber än, men dålig i magen, inga fler spyor sen igår än iaf. Mattias och jag har ännu inga symptom, bara hoppas på att det fortsätter så...
Olle är lite dålig i magen och bajsar jätteofta. Lite slemmigt, men jag tror att de är nå förkylningsbajs jag.. Vi får väl se..

Nu sitter Alfred och kör kritor i en dumper på köksbordet, Olle har fått paltkoma och sover i babysittern, Mattias är på jobbet och jag sitter här.
Få se vad vi ska hitta på för äventyr innanför väggarna idag då.. :P
En liten rapport inifrån fick ni iaf!
Kram på er!

Inga kommentarer: