2012-05-26

Mello, promenader och Loppis!

Har varit till grannarna och fyndat lite på deras loppis som de har i helgen. En vägghylla till lekrummet, och lite småbilar till Alfred, ett par gardiner ja det var nog det hela!
Förra helgen gjorde jag ett besök på en loppis i Äppelbo och fyndade lite där också till lekrummet, en hylla med massa små lådor, perfekt till småsaker! En lampa och ett "tittskåp" att ställa små saker i. Med lite ny färg kommer det bli toppen sen!
Men först och främst ska ju väggarna fixas med spackel och tapeter. Tills dess att jag hittat den ultimata tapeten kan jag ju roa mig med att måla hyllor.. I alla fall skaffa färg så är det lättare att börja sen! :)
Sitter och tittat på Mello på svt.se, Mattias har flyttat vår parabol så vi måste skaffa ett nytt stag eller va de kallas som den sitter fast i för att kunna vinkla den så signalen blir bra.
Hejja Loreen säger jag bara! Absolut bäst i kväll tycker jag! Gillar även Maltas och F.Y.R Macedoniens (stavas de så?.) bidrag.

Efter dagens loppidfynd träffade jag Madde och lilla Alice, vi tog en liten minipromenad med vagnarna. Barnen sov.. Vilken liten sötnos de fått!
Så har jag klippt gräset här hemma idag, och vi har grillat fläskfilé, så himla gott det blev! Mums!
Så tog jag och Olle en kvällspromenix. Skönt och lite svalare!
Nej nu lär jag titta på resultaten!!
Spännande!!!

Inga kommentarer: