2012-09-18

Krångel vid läggning......

Alfred sover!!!!!
I våran säng. Men han sover!
Herre jösses va jag avskyr när det ska krånglas vid läggdax! Ca 1½ timme har jag hållit på att lägga honom, samtidigt har Olle fått vänta och varit otålig emellanåt.. Satt uppe med Alfred en stund sen så sa jag att jag fick lov att gå ner eftersom Olle också skulle ha pyamas, osv. Vanligtvis ligger han kvar i sin säng och somnar själv. Men inte ikväll.
Jag gick ner och gjorde i ordning Olle för läggning, och då passar han på att kasta ner nallen och råttan för trappen.
Upp igen och säger att han behöver inte sova, men att det är läggdax och då ligger man i sin säng oavsett, går ner igen, efter en stund kastar han ner snutten och nappen........
Sen gick jag upp med Olle också och då säger jag åt honom att han får sova inne vid oss, så nu sover han! Tack för det! Olle somnade också. Han har blivit så snurrig när han ska somna.. Förut kunde man bara mata på och han somnade. Nu äter han och blir dåsig, sen börjar han härja runt och spänner sig, osv osv. Har börjat lägga honom i sin säng en stund, så han får härja av sig. Sen somnade han faktiskt när jag strök honom över ryggen.. Nä läggdax är inge vidare kul ibland men det är bara å ta.

Vad gör man då, när man inte har någon att ropa på? Man står ut, fast det kokar i en och ungen hånskrattar åt en.
Vet inte om han va övertrött eller om det var trotts, men kul är det då rakt inte!

Nog om det....
I morgon är det förskola för Alfred, Bvc för Olle och sen kommer Therese Ehrling hit på besök. Kul! :) Så ska jag handla lite ballonger och annat kalasigt.... Vi har ju snart en 3åring här hemma...
Nej nu ska jag se klart på Hollywoodfruarna, hänga en tvätt och sen kryper jag också ner mellan mina fina små killar.

Inga kommentarer: