2009-05-19

Bimbo mår inge bra..

I söndags kväll kom Bimbo hem, efter att har varit borta hela lördagen och söndagen. Det är väldigt olikt henne. När hon kom in sprang hon upp och gömde sig under ett skåp. Så jag drog fram henne och satt med henne i soffan i över en timme. När jag skulle flytta henne för att borsta tänderna så jamla hon och morra åt mig, sen stack hon uner soffan.. Där blev hon kvar och jag gick upp. Efter en stund kom hon upp och jag la henne bredvid mig i sängen. Där har hon nu legat i över ett dygn. Hon får mat på sängen och vatten. Skönt att hon äter och dricker i alla fall. Men hon är inte alls sigsjälv. Rinde till Falu djursjukhus. De trodde att hon varit i slagsmål och hade ont någonstans.. Men jag känner på henne och hon skulle säga ifrån om hon hade ont nånstans, men hon bara kurrar..
Tror det är lite bättre i dag i allafall.
Igår blev det inte mycket gjord. Hela dagen gick jag upp och ner för trappen och låg en stund och pratade med henne, gav henne mat och vatten.. Man känner sig så hjälplös.. Önskar att hon kunde prata och berätta vad som har hänt, vad man ska göra. Men det går ju inte. Jag hoppas att hon blir sigsjälv igen och att hon snart mår bättre. Tills vidare får hon ligga i sängen uppe under täcket och friskna till. Lilla lilla Bimbo som är så gosig! Hon längtar nog efter Mattias som är hennes favorit nr1. :)
Nä nu ska jag gå upp en vända till henne och sen göra iordning lite saker inför dan.

1 kommentar:

Pellfia sa...

Hur mår Bimbo nu? Kram!