2009-05-11

Storvreta över en helg

I fredags rullade jag och Mattias ner till Uppland, Storvreta.
Vi anlände under eftermiddagen och blev serverade "smörgås-lunch" av Emil. Så vaknade Nelly som sovit i godan ro. Henne är det verkligen full fart på nu! Hon har blivit så stor sen jag såg henne sist, på sportlovet. Efter en stund kom Anna hem från jobbet. Vi tog en promenad till konsum och inhandlade lite saker inför kvällens grillning..
På lördagen stod det shopping på schemat. Jag var helt förundrar över att jag aldrig såg den där blicken Mattias brukar få när shopping kommer på tal.. Han klagade inte en enda gång, stressade heller inte på, som han har en tendens att göra.. Kors i taket! :)
Vi började på IKEA. Mattias och Emil följde med mig Anna och Nelly en stund som stack de vidare till Biltema, Jula och allt vad dessa affärer heter. Väntade mig ett samtal med frågan om vi var klara, men det var faktiskt jag som ringde till honom..
Efter IKEA blev det Barnens hus en vända och Babyland. Medans Mattias kollade in Mekonomen och Rusta. Efter det va jag helt slut och det räckte med shopping för min del. Det kändes i fötterna att man gått en hel dag.
När vi anlände i Storvreta igen så hade pappa och Kerstin kommit dit. De hade fika med sig och ett paket till Nelly som hon skulle fått då hon fyllde år. Bättre sent än aldrig! Det blev köttbulle lunch och fika, sen åkte de hem igen. Resten av kvällen blev lugn. Skönt det!
På söndagen blev det inspektion av vinden och ventilationen för Mattias och Emil. Jag och Nelly va ute och busade och Anna hade fått ett ryck av städmani. Så fram mot lunchtid pakade vi ihop och begav oss mot Dalarna igen. Det känndes som en evighet innan vi tillslut kom hem.
Det är skönt att åka bort ett tag, men det är också skönt att komma hem igen!
Här kommer några bilder från helgen...
Bus med Mattias som körde runt Nelly i en låda.


Morfar kom på besök. Här tittar vi på djuren.
Moster Cecilia plågar med kameran.. :)
Vad funderar de på??
Hur är det med magen idag frågar Anna Nelly, då visar Nelly hur det är. :)
Nelly älskar att vara utomhus!
Här har hon hittat sin vagn som stod under trappan. Hon ville INTE gå därifrån..
Nyvaken och nyduschad sötnos

Inga kommentarer: