2009-05-27

Vilken blåsig dag!

Nu ska vi se i vilken ände man ska börja..
Bimbo verkar må lite bättre.. Hon ligger fortfarande mest under soffan eller under täcket i en säng. Men just nu är hon ute. Hon har gått ut av egen fri vilja idag, det är bra! Man lider med ens djur när de inte mår som de ska! Hoppas på ännu mer förbättringar vad det gäller vår lilla Bimbo. Svansen hänger hela tiden på henne.. Funderar på om den kan vara bruten?! Kan man bryta svansen?? Ja ja, blir hon inte mycket bättre i slutet på veckan funderar jag på att ringa en vetrinär och få en tid för undersökning!!
Förra onsdagen tog jag en dagstur till Borlänge och införskaffade en madrass till spjälsängen. Så var jag hem till Pappa och Kerstin för första gången. De hade en jättemysig lägenhet i Kvarnsveden. De bjöd på både mat och fika, innan Pappa skulle till jobbet..
Då drog jag in till Kupolen för lite mera shopping. Det blev mest kläder till migsjälv. Så skönt att ha lite kläder i lådorna nu som jag faktiskt kan ha! Självklart blev inte Plutt lottlös, eftersom det näst intill är omöjligt att gå förbi de små pytte-kläderna utan att köpa med sig nått. :)
På torsdagen hade jag en storstädning med byte av sängkläder.. Pappa kom och bodde hon oss, eftersom de skulle fortsätta att plocka i farmors hus.
Mattias kom hem på fredagen och jag jobbade både lördag och söndag (halvdagar).
I måndags blev det en långdag på coop, och igår hände inte mycket mer än jobb och slöighet när jag kom hem. Jag blir så trött på eftermiddagen så jag vet inte vart jag ska ta vägen..
I dag har jag varit till frissan och klippt mig äntligen! Skönt skönt! Så åkte jag till Triangeln där jag jobbade förut och hälsade på att barn.. Gu va härliga de är! Och vad jag saknar dem! De blir så stora och utvecklar så mycket på så kort tid. Jätte roligt att se! :D
Så har jag hälsat på Tesse en stund i dag också. Vi att mest och stre som vanligt innan jag for hem och tillslut dammsög. Nu ska jag göra iordning lite kvällsmat och sen mysa i soffan med Harry. Det är ju Grey´s i kväll och det får man inte missa!
Några bilder från den gångna veckan..
Harry har det allt bra.. Se så skönt han sover!!
Pappa försjunken i sin kamera...

Kerstin va måttligt road över att bli fotad.. :)

Mathilda och Ida på besök.

Magen idag V 25+0 om jag räknat rätt.. Det börjar bli klumpigt nu..

Nya frillan, skönt att ha kapat av lite hår!!

1 kommentar:

Pellfia sa...

Vad fin du blev i håret! :) Jättesnyggt! Och vilken fin mage du har fått nu! :-) Coolt!
Kram!