2010-03-13

BVC Spruta och feber

I Onsdags gick jag och Alfred ner till BVC för läkarundersökning och spruta. Där fick vi vänta en timme i väntrummet, då de var försenade.. Pust! Alfred blev trött och gnällig och jag med kändes det som!
Det var inte så roligt avslut på besöket med en spruta i vardera ben heller...
Jag hade så många frågor till BVC å doktorn, fick inte en enda ställd.. För allt jag hade tid med var att trösta och försöka hålla modet uppe på Alfred. Han somnade i alla fall gott på vägen hem.
Åt lunch och sen tog han jag en promenad runt byn och förbi vid farmor och farfar. Det vi tänkt gå på förmiddagen, men istället satt vi i väntrummet..
Nog om det. På eftermiddags kvällen tog vi oss en liten minipromenad så Alfred skulle somna. Och när han vaknade var han glödande het. 38,8 i temp. Stackarn!

Igår var han feberfri hela dagen. Och idag har han inte heller nå feber. Så jag funderar på en långpromenad när han vaknar. Han slumrar förtillfället..
nu ska jag ta mig en kopp kaffe
Over and out!

Inga kommentarer: