2010-08-29

Vad händer på Saltviksvägen 24?

Jo jag har målat klart trappräcket, som nu skall monteras tillbaka på väggen.. Har sytt ett extra brett spjälskydd som nästan är helt klart.. Måste införskaffa lite mer rött band bara. Kommer en bild här:


För att vara en tjej som ratade syslöjden i skolan är jag faktiskt väldigt nöjd och förvånad över mitt alster! :) (Jag va enda tjejen i klassen som hade träslöjd + alla killarna. )
Att jag valt att sy detta beror på att när Alfred vaknar om nätterna far han upp och slår huvudet ett x antal gånger i spjälorna och blir extra ledsen. Jag fick så nog av det här om natten att jag och Alfred åkte till Järna dan därpå och införskaffade tyg och fyllning. Få se om det inte hjälper lite bättre än det lilla sketna spjälskyddet vi hade innan! :)
_____________________________________

Alfred vaknade med feber imorse, stackars lilla skrutten! Men tack och lov är febern inte så fasligt hög.. Nu sover han sin andra tupplur. Kan lugnt säga att det inte är fullt lika livat här hemma idag, även om han nästan är lika pigg som vanligt.

Har bakat lite matbröd idag, passade på att slänga ihop en deg medans Alfred sov. Riktigt gott och saftigt blev det, med lite riven morot i degen.


Här är en bild från igårkväll, när Alfred dansade som en galning till Lars Kristerz

Inga kommentarer: