2010-08-02

Cicci fixar lite..

Äntligen har jag bytt de små "tygbitarna" eller vad det nu kallas, de som sitter under damsugarmunstycket.. Har ett sånt där platt.. Twinner eller va de heter. Nu är det glid igen!
Så har jag lånat in en stjärnmejsel från garaget och skruvat åt hjulen på Alfreds "lära-gå-vagn" så att den inte rullar för fort. Då kanske han kan gå själv med den? Alltså jag är med så klart! Tro inget annat!
Så är maten i ugnen och potatisen puttrar på spisen. Alfred sover andra passet och en tvätt är hängd.
Ikväll blir det "Friskis och Svettis" igen. Janne/Farfar ringde och erbjöd sig vara barnvakt, innan jag ens hunnit fråga. :)
Är lite trött efter min jobb helg. Kunde inte somna på fredagnatt och visste att jag skulle upp. Tvinn tvinn och snurr snurr, alla möjliga tankar och funderingar dök up i huvudet. Och på lördags kväll va jag uppe på tok för länge då både jag och Mattias fastnade i soffan framför filmen "Den gröna milen" som gick på tv. Synd att det ska vara reklampaus var femte minut! Annars hade man kanske kommit i säng lite tidigare i alla fall.
Nä nu är nog potatisen klar snart.
Hejja!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Travis går jättebra med hans lära-gå-vagn men den där bromsen funkar ju inte så bra. Den blir ju lite mer trögstartad men när han skjuter på med hela sin tyngd går den ju lika snabbt som utan bromsen. Lycka till iallafall, den är hur bra som helst ändå.

Mimmi Olsson sa...

Hej Cecilia!
Jag städade i källaren här i huset häromdagen, och hittade ett studentplakat som var ditt. Tror inte det blivit städat här på ett tag... ;-) Vill du ha det får du höra av dig!
Kul att följa din blogg och se hur Alfred växer och utvecklas, jisses vad fort det går! :-)