2010-09-01

på väg upp..

Ska strax gå upp för trappan och krypa ner i sängen....

Vi har haft en bra dag här hemma!

Alfred började med att sova från ca kl 20 igår kväll till ca 4 i morse, alltså... drygt 8 timmar sträcksovning!!!! Vid 4tiden fick han komma över till mig och efter ca 2 timmar lyckades jag få honom att somna om. Tycker inte riktigt, det är morgon vid 4....

Vid vår frukost, kom farfar/svärfar hit och skruvade upp trappräcket. Det börjar ta form i trappen nu, tack vare just honom! Igår fixade han en spalljé.. Ska ta ett kort och lägga ut sen. Tusen tack för all hjälp Janne!!!



Så efter alla morgonbestyr drog vi på galonisarna och gick ut. Jag trodde ju jag skulle hinna tömma ut mina otroligt vissna blommor på baksidan, men det hann jag inte riktigt.. Alfred ville bara gå gå gå, så då gjorde vi det. Så åkte han skottkärra, grävde i gruset, smakade på gruset, blev arg här mamma sa aj aj, och sedan JÄTTEARG, då gick vi in, åt lunch och pottade för att sedan sova middag. Han sov i två timmar! Jättebra en dag som denna, då simmet i Äppelbo väntade.

Alfred blev överlycklig när han väl fick komma i bassängen, han log med hela ansiktet!

Ikväll somnade han ganska ovaggad...



Ja i morgon är en ny dag, få se om vi ska gå till kryrkis en sväng!

Gonatt!

Inga kommentarer: