2013-05-28

Fullt ös!


God kväll. 
Varit en fartfylld dag återigen! Alfred kom in till mig vid halv två tiden och låg vaken och tvinnade någon timme innan han tillslut somnade om.. så vid halv fem ville Malte äta och sedan somnade han om, och vid sex vakna Olle och ville ha välling för att sedan somna om 
en timme till.. full fast från start! 
Alfred fick jag förövrigt väcka så han skulle hinna äta frukost innan det var dags att gå till förskolan. Så går det när man ska va vaken mitt i natten.
Efter lämning traskade jag och småkillarna vidare till folketshus och mötte upp Emma och Madde, så tog vi tre ett varv runt elljusspåret med varsin barnvagn. De va riktigt träning vill jag lova! ; )
Hemma igen drog jag igång en tvättmaskin i vanlig ordning. Lyckades tom dammsuga av lite nere. Snacka om att man drar in grus och sand nu! För att inte tala om hur mysigt det åär under Olles matstol! Nä  en torrmopp eller vad de nu kallar ska jag verkligen skaffa mig!!
Hämtade som vanligt Alfred vid två. Vi va ute  en stund men trötta barn fick oss att hålla oss inne istället. Duschat en grinig trött Alfred som minsann inte alls skulle duscha! Och en Olle som helst skulle ha duschat hela kvällen.. även Malte fick sig ett bad. Så nu är aalla killar rena i a f tills i morgon
Nu är det kabbslut på mig för i dag. God natt!
  Malte har förresten börjat få grepp om lite saker nu. Idag drog han loss den där röd-gula saken! :)

Inga kommentarer: