2009-06-02

Nu är Juni här!!

Så har åter ett par dagar rullat förbi. Lediga helgen bjöd på strålande solsken. På lördagen var det full aktivitet på gården. Envisa Mattias skulle prompt ta ner balgongen på egen hand, och så blev det.. Det gick ju bra, men jag är ju inte till någon större hjälp vad det gäller sånna grejer.. Jag åkte istället på lite handling.. Storhandlig på konsum, ett par rollers på Olsens och ett par nya arbetsskor på ritex. Phu vad varmt det var innan jag kom hem igen!
Eftermiddagen fyllde jag ut med att måla en vända på byrån, plantera min stackars vinbärsbuskar (med hjälp av Mattias som grävde åt mig). Så var det mest slöigt solvädersbeteende som styrde resten av dan. Dagen slutade dock på Jonna och Fredriks trappa, där man kunde studera rump-hopp på studsmattan. :)
Bimbo verkar bättre för att uppdatera er om henne. Hon kommer fram, vill gosa, går ut , vill ut, äter osv. Känns bra! Men svansen hänger fortfarande på henne. Den är stel som en pinne nertill. Vi ska avvackta ett par veckor till för att se om det sker nån förändring. Hon har inte ont i alla fall, vi får ta i svansen och så. Men blir det inte bättre så får en veterinär kolla på svansen och avgöra vad som ska göras... Ifall man måsta amputera. Det låter hemskt tycker jag, men hon kan ju inte ha en svans som inte fungerar...
I söndags gjorde vi inte så mycket... Vi var hem till Stig och Inez på fika. Morsdag trotts allt. Inez hade bullat upp med kakor, bullar och tårta för ett helt kompani och insisterar på att man ska ta för sig! :) (Inez och Stig är Mattias mormor och morfar)
När vi återvänt hem tog jag en cykeltur till Kristin som återvänt hem från Göteborg, med halva packningen stulen. :( Vilka typer det finns!
Jag coah Kristin gick över till Krumme och Ingela och jag fick hålla deras nya lilla Samuel som hunnit bli två månader, va liten han va! Tänk att det är så små!
På vägen hem svängde jag förbi min egen mor med en lite gåva..
Igår var jag ner till mormor och morfar på morgonkvisten. Mormor trugade i mig en kopp kaffe.. Det va en liten kopp minsann.. :P
Så gjorde jag sista strykningen på byrån, skruvade ihop en bordsfläkt, lunchade, och inväntade Kristin som kom med glass.
Vi tog en tur på biblioteket, Olsens för inköp av knoppar till byrån. Så kom vi på att vi skulle åka till Van och grilla korv. Det är alltid lika med våra ideér.. Det är på impuls. Inga planeringar här inte! :P Lillebror Mathias ville också följa med. Det blev en trevlig kväll.
"Stekta gröna tomater" blev filmen som avslutade kvällen, sen var det gonatt för min del, va uppe på tok förlänge!

Bimbo repar sig alltmer.

Mina vinbärsbuskar får en andra chans..
Balkongen är väck... Ser lite farligt ut med en dörr rätt ut i luften, eller hur?!

Mathias klippte gräs upp i Van

Korvgrillning klar.

Allvarligt snack på G.. :)



Provar temperaturen i vattnet, helt ok, men på tok för kallt för att doppa sig tyckte vi!

Vännerna återförenade igen. Tack för en helskön dag Kristin!

Inga kommentarer: