2009-11-17

17 November är en tisdag i år.

En helg med tråkväder har passerat.. Snö, slask, regn och rusk. Men vi har haft det mysigt ändå! Mest varit hemma.. Skulle göra ett besök hos mamma/mormor i lördags, men hon var inte hemma... Hon som alltid brukar va hemma.... Så vi åkte hem igen.
Söndagen va också lugn. Jag och Alfred somna om på morgonkvisten och tog lite välbehövlig sovmorgon. Så slappa vi mest, satt i soffan, taog promenad, ammade och så.
På em tog Mattias med sig en fulltankade liten gosse hem till farmor och farfar. Jag vart helt ensam hemma och det va skönt! Inte ofta man e det. Jag drog fram dammsugarn och dammsög överallt. Skönt att få det gjort. Katterna är så duktiga på att dra in skräp... Vi har kvistar, löv, barr, grus och hårtussar överallt från våra älskade familjemedlemmar med päls. Men det får man ta. De är ju såå goa!
Så vart det måndag igår igen.. Mattias åkte upp till Sälen efter en natt med en liten gnuggig pojke i vaggan.. Han somnade, men hela tiden lät det som om han skulle vakna, och nu förtiden hör man minsta lilla ljud, så de enda som låg vakna var jag och Mattias... Alfred vaknade på riktigt vid kvart i sex. Så efter hans frukost gick vi upp. Tog det lugnt, gjorde eld och jag fick frukost. Kl 13:00 hade jag tid vid MVC så vi knallade dit. Så efter de besöket fortsatte vi runt byn i dimman... Det var så dimmigt igår så man vart blöt i håret fastän det inte regnade. Skumt!
På kvällen kikade Kritin förbi. Vi tittade på "Ullared" och snackade en massa skvaller!! :) Så fick Kristin ÄNTLIGEN byta blöja! He he.. Hon säger alltid att hon aldrig har bytt en blöja, men nu har hon både bytt blöja och satt på pyjamas.
Så var kvällen slut och jag och lilleman gick upp. Han somnade ca kl: 23:30. Så vaknade han vid ca 06:45. Helt ok..
Nu ligger han i soffan och tar en tupplur. Sen när han vaknar är han nog hungrig, och efter de blir det nog en promenad.
Over and out!

Inga kommentarer: