2011-01-06

Hänt i Veckan!

Ja.... Vi lever här... :) Har bara inte haft tid eller ork att sitta vid burken. Jag och Alfred har haft en utomhusvecka kan man säga. Mycket snö har fallit, och vi har skottat, trillat, åkt pulka och smakat på den (i alla fall Alfred).
Så har vi varit ute på promenad. Hälsat på gammelmormor och gammelmorfar i Skamsberget. Gammelmorfar hade till och med köpt en hel påse majskrokar till Alfred, eftersom han visste att vi skulle komma dit och att det var Alfreds namnsdag... -Klart han ska ha nått på namnsdagen sa han. Han är för gullig min morfar! Inte var dag man ser honom ställa sig på knä och leka med bilar heller... <3
Så har vi varit på simhallen också. I tisdags var vi dit med Hanna och Sigge. Det var jätte kul! Alfred blev helt vild! Nu har han testat alla poolerna och på hanns djupa andetag listade jag ut att stora bassängen va KALL!! :)
Men det var inga sura miner där inte! Kan starkt rekomendera småbarnsföräldrar att gå dit på förmiddagen när det är lite lugnare tempo i simhallen! (innan de stojjiga skolbarnen hinner i)

Natten till idag kom Mattias hem, va 3 tror jag att han kröp ner bredvid mig, och Alfred vaknade lite halvt och blev nyfiken, men jag fick honom att somna om i SIN säng tillslut och i morse fick han äntligen stilla sin nyfikenhet. -DÄÄ, sa han och pekade på pappa när vi tände lampan. :) Pappan hade köpt en present till Alfred.....En bil.. Vad annars? Men inte vilken bil som helst utan det var "Ellinor". Nån som vet vem jag menar? :)

Nä nu har åter en dag rullat förbi och det börjar bli dax för mig att begemig upp i de övre regionerna.. I morgon kommer faster Ann-Sofi med familj till byn, Då ska vi äntligen få träffa vår nya lilla kusin och snoosa på en 3veckors bebis.. Mys!! Självklart ska vi även terrorisera lilla "LOLA" med kamerablixtrar också ;)

Ska ladda upp lite bilder sen också, Kanske i morgon håll ut!
Kram och Godnatt!

Inga kommentarer: