2011-01-14

Onsdag Torsdag och Fredag

Här har ni mig igen. :) ...så vad ände i resten av veckan då??
Jo i onsdags kom Tesse och Linnéa hit på besök. Vi fikade och pratade massor! Undrar varför det alltid ska behöva gå så lång tid mellan våra träffar, men det är väl som så att man har fullt upp åt alla håll, så har det ju varit jul och nyår. Men nu är det äntligen vardag igen om man får säga så?!??
När Alfred sovit middag och Tesse och Linnéa åkt hem tog vi oss en promenad. Det var så skönt ute! Så framåt kvällen kom Kristin hit. Vi åt fisksoppa och så la jag Alfred och tänk att han somnade för natten trots att Kristin var här! Han har alltid vaknat och krånglat de gånger hon kommit hit och vi trott att vi ska kunna se på film eller nått sånt. Så det var riktigt skönt att få umgås lite med henne utan att behöva springa upp och ner för trappen samtidigt. :) På tal om sömn så sover Alfred bättre och bättre! Det är så skönt!

I torsdags tog vi det lugnt på förmiddagen. Så efter lunch tog vi en tur till Nordanåker, hem till Signe och Maria på ""play-date". Alfred somnade i bilen och när vi anlänt la jag över honom i vagnen. Men han vaknade strax efter att jag gått in. 45 minuter middagsvila blev det. Men tänk att han orkade med hela kvällen ändå!! Han somnade inte ens i bilen hem, duktiga kille! Det var hur som helst jätte trevligt hos Maria! Så skönt att ha det där lilla gänget! Man blir glad av att få ventilera pratnerven, och prata om sånt som andra kanske inte vill prata om.. :)
Mattias kom hem i torsdags också. Nu ska han jobba på hemmaplan i två månader och det ska bli så SKÖNT att ha honom hemma! Man hinner umgås på ett helt annat sätt än bara över helgen. Det kommer vara massa lyx! Nu ska jag försöka ta mig iväg på gymmet nån kväll när han är hemma. :)
idag Fredag har vi (hela familjen) varit ut på storhandling. Så nu hoppas jag förrådet räcker lääääänge! Konserver, grönsaker och allt va de va! :)
Så har jag lagat fredagsmysmat som slår tacostallriken....
Ikväll åt vi:
Helstekt fläskkarré med potatisklyftor i ugn (till Mattias) och Matvete (till mig) Med hemlagad beanaise alá Per Morberg. och så en grönsallad till det. Mums! :)
De var inte så svårt att göra bea... Det gäller bara att vispa vispa vispa, och här är ett tips från min tid på flottaren.... Använd ELVISP!! ;)

Nu ser jag på let`s dance, och dricker lite rött vin.
Har lagt upp några bilder också...
Over and out!!
Alfred nyaste kusin Vid namn ?????? ;)

Faster Ann-Sofi och "lill-smöla"

Charlie och Alfred

Alfred busar i Signes tält.

Sigge e COOL!!


FULLT ÖS MEDVETSLÖS (bokstavligt talat! )

Så här kan det se ut när Alfred äter fil på egen hand... alltså användes ingen sked....

Inga kommentarer: