2012-03-25

Innan läggdax

Storebror är så duktig! Andra kvällen nu som han somnar själv. Alltså att vi går upp och nattar honom sen går vi ner. Han ligger tyst och stilla i sin säng, och somnar!! Jag måste säga att jag tycker det går förvånande bra! Kanske kommer det ett bakslag? Men då är det väl så då! Han är så duktig vår stora pojke!

Hur är det då att vara tvåbarnsförälder? Ja vad ska man säga?....
Har två fina pojkar med olika behov, väldigt ofta känner man sig otillräcklig och skulle vilja dela på sig. Samtidigt som hormonerna svämmar över emellenåt och tårarna sprutar så är det helt underbart!
Alfred har börjat trottsa lite mer känns det som. Han vet så väl vad som gäller men gör allt för att testa, och provoser mig för att få en reaktion..... Men det hör väl åldern till också.

Olle är en helt okej liten kis. Äter, skiter, sover, skriker och anpassar sig riktigt bra i vår lilla familj. Navelstumpen som lukta skit har precis trillat av, han äter 1-2 gånger på natten och sover förövrigt riktigt bra bredvid mig.
Han tycker de är skönt att slagga i vagnen, och bada va även hans grej! Så synd att inte babysimmet finns kvar! :(
Idag kom jag på att vi hade en babybjörn bärsele här hemma, och testade den. Olle gillart! Han åker med och somnar efter en stund. Det är skönt att få ett par händer fria emellanåt. Som nu tex, hade inte riktigt haft tid att skriva detta inlägg och det inte vore för att Olle sitter i selen på min mage och tuttat på nappen, halvslumrandes.

Jag är så glad över min fina familj! Tänk att jag och Mattias kunde göra nått så fint! Två helt perfekta små killar! <3

Nu är det dax att borsta tänderna, sen kila upp för att tanka lilla Olle och hoppas på en bra natt!
Sov gott!

Inga kommentarer: