2012-03-01

Solenergi!

Nu är det slut för idag!!
Haft en strålande dag med massa ork!
Det hela började nog med att jag har sovit skapligt skönt i natt mellan toalettbesöken.. Alfred kom inte över förrens vi kl 5!
När klocka ringde vid sju sov Alfred fortfarande och jag vaknade och kände mig utsövd för en gångs skull!! Det gick inte att väcka Alfred då, så jag gick ner, gjorde eld, kokade kaffe, startade en tvättmaskin och dukade fram frukost. Sen vaknade Alfred. Han var på strålande humör och åt tom frukost utan att efter en eller två tuggor säga -Mätt!
Tack för en måltid utan tjat!! :)
Efter att jag lämnat honom på förskolan åkte jag till mamma en sväng, drack en kopp kaffe och sedan tog jag en promenad upp mot söderåsen och runt byn.  Helt otroligt underbart väder idag också! Är det så konstigt att man få energi sånna här dagar? När jag kom hem igen drog jag igång med dammsugning och golvtork + toalettrengöring.
Så iväg och hämta hem Alfred som var på strålande humör även då! Inte alls den där slingriga spagettin som han brukar vara när han inte vill åka hem...

Efter en stund hemma kom Madde Hallkvist hit på fika och massa prat. Trevligt!!
Så har jag lagat lasagne och lagt Alfred.
Tagit ett fotbad och nu ska jag inte göra nått mer idag!!
Den vanligaste frågan jag får om dagarna ute bland folk är ungefär...
-Har du inte åkt iväg än?
Och nej som de kanske kan se har jag inte det... Men ja ja kommer väl få höra det ett tag framöver.. Nä dax att softa lite till innan jag kryper ner i bingen!
God Natt

Inga kommentarer: