2012-03-14

Jo då, jag sysselsätter mig...

Idag satt jag i soffan först, tyckte synd om mig själv. Hormonstinn och less på att vara gravid. Folk frågar om det är tungt, och jag tycker inte att det är så tungt, eller visst är jag tyngre och klumpigare än vanligt, men jag tycker ändå att det är värre att inte ha min händer som jag brukar.
Att inte kunna sova bara för att händerna gör så in i h*****e ont emellanåt. Någon som vet vad jag pratar om?
Ialla fall, så har jag dammsugit nere (snacka om att man drar in grus nu), tvättat två maskiner, plockat ur diskmaskinen och städat i skafferiet. Sen så hämtade jag hem Alfred, som förövrigt inte alls ville bli hämtad, tack och lov så var de ute när jag kom så jag slapp fajten med att få på kläderna... Det slutade med att jag bar honom till bilen under protestvrål. Väl hemma stannade vi ute och grannpojken Emil om över och de lekte som bara den. :)
Försökte få i Alfred lite mellis, men det är lättare sagt än gjort.

När Mattias kommit hem och "tagit över" så drog jag och Kristin på lite loppisrunda i Järna. Gjorde massa fynd till lekstugan..

Pizza blev de ikväll, riktigt gott var det!
Nu ska jag krypa ner..
God natt!

Inga kommentarer: