2009-04-27

Kalas för Sandra 12 år!!

Ja ha, då har åter en helg passerat. Hörde när Mattias luffsade upp strax efter fem i morse..
Gu va glad jag är att jag slipper gå upp fem och åka tio mil till jobbet! Man ska vara glad att man har arbetet så nära att man kan gå dit! Så vad har hänt i helgen då??
I fredags var jag ledig. Var till Granngården och införskaffade Sandras present. Efter det cyklade jag ner till Bäckaskog och hälsade på mormor som just nu bor på 2:an, eftersom hon ramlat hemma och brutit revben. Men jag tror hon skulle få komma hem på fredag som kommer.
Lördagen bestod av en halv arbetsdag. 8:30-14:30, efter hobbet blev det en tur till Janne och Ann-Catrin, för jag fick ett sms av Mattias om att jag hade nått att hämta där.. När jag kom dit trodde jag det var honom jag skulle hämta, men det visade sig vara en räkmacka. Den va god! Tack så mycket! Resten av lördagen tillbringade jag på verandan.. Hände tvätt osv.. Tog mig en kvällscykeltur runt Dalasågen. Det var riktigt härligt väder i lördags!
I går jobbade jag en halvdag igen. Kom hem, gjorde inte så mycket.. Var över till Jonna och Fredrik och tittade på spjälsäng.. Senare åkte jag och Mattias ner till Sandra som fyllde 12 år igår. Hon fick ett par ridbyxor av oss. De passade till och med! Av mamma och Anders fick hon en ny lila cykel, den va jättefin! När vi kommit hem igen grillade vi hamburgare, de vart jätte mumsiga! Vilken skillnad det är på färska och frysta!
Ja så var det måndag igen då.. Få se vad man ska hitta på idag. Har den där ROLIGA jobbtiden idag.. 17-20... Så fram till dess blir det nog pul på hemmaplan.
Over and out!
Tårtan
Födelsedagsbarnet

Födelsedagsbarnet snodde kameran och fotade hejvilt!
Mor Eva
Systrarna.. Sandra fångas här på bild när hon stjäl choklad från tårtan...

2 kommentarer:

Henrik sa...

Grattis Sandra!
Det blev så sent att jag hann inte ringa och gratta igår :-/
Får skicka en present för att bota det dåliga samvetet.
Kram

Anonym sa...

Er fra Norge sikkert den første norske personen som er her