2009-09-10

Woohoooo!!

Här har det minsann hänt lite mer än när jag skrev i morse...
Drog igång att dammsuga övervåningen idag, så gjorde jag rent på toaletterna och då rullade Görans bil upp på gården!! :D
Jag blev såå glad att det äntligen skulle hända nått!
De har idag lagt ner dräneringsrör och grävt igen gräsmattan. Det är så skönt att den är hel igen, även om man lär så nytt gräs såsmåningom. Man kan röra sig lite mer på gården nu i alla fall..
Så är de två grushögarna ur vägen = ännu mer plats.

Efter att grävmaskin och snickare lämnat gården åkte jag till Kristin och drack en kopp kaffe. Hon höll på att städa ur den eldshärjade bilen, vilket krävde mer jobb än hon hade trott..
De va skönt att komma hemifrån en vända!

Väl hemma igen gjorde jag pappas berömda mosplättar, vilket är Plättar gjorda på överbliven potatismos. Jätte goda, och ett bra sätt att ta vara på rester.. :)

Jonna och flickorna kom över med en hallonpaj, så vi fikade och snacka en massa strunt! De tänkte att de skulle komma över och skrämma ut bebisen. Vi får väl se om de lyckades.. ;)

De var väl allt för idag. Nu får jag ha Mattias hemma, vilket känns så skönt! Det är ju som sagt en trygghet att veta att han är i närheten och inte 12 mil bort..
Här kommer några bilder från dagen.


Här lägger de ner dräneringsrör

Vår vallgrav är nu igengrävd, vilket är skönt!


- Tog du kort nu? sa Kristin...

-Jag vill ju stå så här på kortet...

Jonna, Mathilda och Ida kom över och bjöd på en jättegod hallonpaj.

EWA är "sjuk" behöver ny växellåda.. Stackars EWA! :)

Inga kommentarer: