2009-09-28

Första dagen på egen hand.

Vilken snäll kille vi har idag då!! Sovit bra i natt tycker jag. Vaknade och åt vid halv fem och vid sju, sen sov han till ca halv tio. Jag hann både äta frukost och dricka kaffe!! Fast de är väl klart han lär sköta sig när pappa är borta. :D
Efter Alfreds frukost och blöjbyte klädde vi oss och promenerade till Skamsberget 5. Där vi hälsade på Gammelmormor Maj-Britt och Gammelmorfar Ingemar. De va glada miner där!
På väg hem somnade pojken igen, och jag beslutade mig för att ta en lite längre promenad, så jag gick hela varvet runt byn och tom in på konsum för att införskaffa lite födoämnen. Besök i mataffär= långdragna, alla ska titta.. Men det är väl så, när man har med sig en liten sovande sötnos!
Alfred sov och sov och sov, så när jag genomsvettig tillslut kom hem, blev det lunch i lugn och ro. Lite plock och donande, tills han vaknade och ville han mat och torr blöja.
Han har varit så snäll hela dan! Jag har tom varit in i duschen. Han satt så nöjd i sin babysitter på golvet i badrummet.
Peppar peppar.. Hur ska natten bli??

Igår fick vi oväntat besök av Deä, Tina, Nadja och lilla Anton. Trevligt!! Han va så söt lilla Anton! En blivande kamrat mån tro?!
Och på eftermiddagen igår drog vi iväg till Gruvan för ett besök vid Gammelmormor Inez och Gammelmorfar Stig. Tyvärr blev det inga bilder därifrån. Men det kommer senare.
Nu ska jag ta å dona lite här innan Snutten vaknar å vill ha mat.
I morgon ska vi till BVC och mäta/väga lilla Alfred. Få se om han ökat någe..
Måste erkänna att det är bra tyst och tomt utan Mattias här hemma! Men men tillbaka till vardagen igen... Han kommer hem på torsdag, och vi längtar!!!


I famnen på Gammelmormor Maj-Britt


Är han inte en riktig liten gobit, lilla Anton?!!!!

Alfred och Anton träffas för första gången.. Hur ska detta sluta om 15år??

Just nu sitter jag här och sover, medans mamma skriver lite blogg... fast det har jag ju inte en aning om egentligen...

1 kommentar:

Petra sa...

Hihi det var nästan bara kort på en sovande tremänning! :-D Söt är han helt klart! Hoppas att jag fårträffa honom live om inte en alltför lång framtid.