2009-12-31

2009 snart till ända.

2009 har sannerligen varit ett spännande år! Började året med ett positivt graviditets-test och därefter följde många mornar med illamående.
Det första jag berättade om Plutt för, var Kristin. Hon skulle precis flytta till Göteborg och jag kunde inte hålla mig!! Det var så sorgligt att hon skulle flytta precis när mina hormoner började åka berg och dalbana... Runt påsk kom hon hem och då gjorde vi först ultraljudet. Så skönt att allt var som det skulle.


Magen växte och det gjorde också mina arbetstimmar på Coop.. Tror aldrig jag jobbat så mycket som jag gjorde den sommaren.. Med myror i fingrarna och vätska full fötterna, envisades jag i charken en hel vecka och resterande veckor stående i spelhörnan. Så kom min efterlängtade semester tillslut och jag kunde andas ut.



Under sommaren hade vi några besök av Charlie, som fick sig ett par åkturer med traktorn. Han blir bara mer och mer bil/fordons-tokig... Undrar vad han ska bli när han blir stor... Bilmekaniker kanske eller racerbilsförare, monstertruck-förare eller en ny traktorman kanske? :)

En go och glad kille är han i alla fall! Å pratar och sjunger hela tiden! :) Han är verkligen duktig på att snacka för att vara 2 år!!! Härliga kommentarer!!


Anna, Emil och Nelly gjorde ett besök hos oss i slutet av Augusti. Riktigt mysigt! Här är vi vid Fårcafét och Nelly ser på grisarna. Då låg Alfred fortfarande i magen och det gjorde också kusin Sally..

Den 19 Septemer är denna bild tagen.. Vi har precis blivit flyttade upp till förlossningen, och se så glad jag var då... ca 14 timmar senare var jag mest trött å sliten. Men då kom han äntligen..

Vår skatt.. Alfred kl 06:11 andades han luft för första gången. Tiden går så fort. Det har redan gått tre och en halv månad...

Bygget har tagit fart. Det ska bli så skönt när det börjar bli klart. Med tvättstuga, badrum och ett rum till Alfred. Med barn kommer prylar må jag säga. Tvätt i massor och leksaker överallt. Så det ska verkligen bli skönt med lite större utrymmen!

Vi gjorde ett besök i Storvreta några veckor strax innan jul och träffade kusinerna. Goa Nelly har blivit så stor. Hon pratar för fullt, även om mna inte förstår allt hon säger.. Så kul! Hon va ju nyss lika liten som Alfred är nu, men som sagt tiden flyger!

Och här har vi lilla Sally. En riktig liten spykråka.. :) Så roligt att äntligen få träffa lilla kusinen!

Harrys år har varit soft! Han har legat mycket på sofflocket, när han inte varit ute på jakt vill säga. Så har han jagat tjejerna här hemma också. Mest för att retas och visa att han är herren på täppan...

Bimbos år har varit tufft. Med två turer till Skarpröet och farbror doktorn. Våran stackars lilla tjej fick lov att amputera svansen, eftersom halva var död... Vad som hänt svansen har jag inte en aning om. Ibland önskar man att de kunde prata och berätta. Men hon har repat sig fint och nu har håret vuxit ut igen.

Bjöffs.... Våran goa Bjöffs. Hon hade ett jättebra år, tills i höstas då hon försvann.. Vet inte vad som hänt. Om hon flyttade när Alfred kom eller om hon råkat ut för något. Men jag hoppas fortfarande att hon ska komma inspringande i gluggen och jammla, som hon gjorde och tala om att hon är hemma!

Det har varit ett bra år. Fyllt av väntan, längtan och glädje. Men även lite sorgset då och då, som när Bjöffs försvann tex.
Kan ju inte dra upp allt som hänt, men lite har jag summerat ialla fall. Som sagt det var mest en lååång väntan på vår lilla Plutt, som visade sig vara Pell Alfred Larsson...
Gott nytt år på er allihopa!
Hoppas att 2010 blir en minst lika bra år!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket händelserikt år. Måste har varit ditt bästa hittills med tanke på att du har fått en liten kille! Kram från Erika NymAN

Pellfia sa...

Vilken fin sammanfattning som du har gjort! :) Tänk om jag hade den orken! Nåja... next year kanske!
Kram!