2009-12-14

På väg hem...

Sitter i baksätet med en fulltankad och sovande Alfred i bilstolen, på väg mot Dalarna igen. Har haft en riktigt trevlig och mysig helg i Storvreta/Sollentuna.
I fredags blev plattan gjuten Jippi!! Så kom Mattias in, tog en dusch packade sitt och så drog vi iväg. Alfred sov hela vägen!!! Vi tog två små korta pauser, och då började han gnöla lite, men så fort vi började rulla igen vart det tyst på honom.
Framme i Storvreta fick Alfred mat å så bjöd Anna på Kassler. Super gott, jag va hungrig som en varg! Så softa vi resten av kvällen. Emil kom hem från julbordet han varit på med sitt jobb precis innan vi gick och la oss.
Det var sååå kul att träffa dem igen allihop! Anna är ju en av mina bästa vänner, inte bara storasyster..
Lördagen startade lika lugnt som fredagen slutade. Fram på eftermiddagen tog vi en tur till Coop Forum. Där hittade jag jätte snygga muggar. Ska byta ut de vi har hemma, vilka består av en salig blandning modeller och motiv. Kul men lite enhetligt. :P
När vi kom tillbaka "hem" lagade Anna och Emil en supergod tacopaj! När jag tänker efter glömde jag ta receptet. Men det finns ju telefon, så jag ska nog komma åt det på nå vis..
Blev mest en massa mys, bus med Nelly och bebisgos på lördagen.
På söndagen tog jag, Mattias och Alfred en tur till Sollentuna på Charlies 2års kalas. Där bjöds på supergod morotssoppa (som jag också ska tigga receptet på), god tårta och fika! Framåt kvällen rullade vi tillbaka till Storvreta. Anna och Emils grannar, Maria och Roger var på besök när vi anlände. Vi beställde pizza allihopa. Gött gött, för jag va super hungrig igen.. Man bli så himla hungrig när man ammar!
Så idag har vi ätt frukost, sagt hejdå till Nelly som skulle på dagis och sen hejdå till Anna och söta lilla Sally.
Nu är vi i Västerås. Åker över Ludvika hem, eftersom det var omdirigering av vägen mellan Sala och Avesta, så det var en himla omväg där emellan!!
Nu ska jag lägga ihop den här platta burken och slappa lite.. Lägger upp några bilder vid ett senare tillfälle.
Byebye så länge!

1 kommentar:

Lisa sa...

Jo den där omvägen i Sala fick ju jag gärna smaka på när jag skulle hem igen. Inge kul när man har en tickande bomb bredvid sig som kan vakna och vara hungrig.