2009-12-30

Julen är över nu....

Nu är glada julen slut slut slut.... Men tänkte berätta lite vad vi har haft för oss.
På julafton åkte vi ner till mamma, Anders och Sandra. Där bjöds på julmat och vi såg på kalle anka och delade ut några julklappar. Mys mys!
Så fortsatte vi hem till Mattias föräldrar, där Sollentunagänget och tomten var... Alfred gjorde en fin entré.. Han va hungrig och arg och skrek och skrek tills han fick sin lilla flaska. Tur att tomten hade överseénde och lämnade några klappar till honom ändå! :)
Efter julklappsöppning bjöds det på tomtegröt och smörgås. Så for vi hem. Det blev en riktig snabbvisit, men så kan det va. Alfred var gnölig hela dan och efter ett lass i blöjan så började han coola ner..
Juldagen... Då kom Petra, Karl och lilla Elin på besök. (Petra är min kusin) Riktigt trevligt! Vi fikade och pratade och såg på lite bilder från farmors hus.
Så knallade jag Mattias och Alfred ner till Ann-Catrin och Janne på eftermiddagen och lite senare bjöds det på julbord. MUMMA!! Verkligen gott! Speciellt med Janssons tycker jag! :)
Så blev det annandagen och då åkte en del av Sollentunagänget hem, nämligen Henke, Berit, Elsa och Albin och kvar stannade Ann-Sofi och Charlie. Men istället anlände Isabelle och Björn till Vansbro. Det blev åter en eftermiddag på Zetterlundsgatan. :)
Vad har vi gjort mer då.... Janne fyllde år i måndags så då var vi dit igen med paket. Det bjöds på tårta och massa fika!
Igår tog Mattias med sig Alfred till Z-gatan och jag blev ensam hemma några timmar på em. Det va riktigt skönt, även om jag inte riktigt vill att Alfred ska vara ifrån mig så länge. Fast man behöver vara solo ibland! Dessutom har han sovit så dåligt på nätterna senaste veckan. Men nu ska ni få höra!
Inatt när han äntligen lyckades slappna av och somna så vaknade han först ca 7 timmar senare! ! !
Jag vaknade strax innan han gjorde det och undrade vad klockan var och hur länge han sovit. Jag trodde att det bara gått en timme eller så, det är ju mörkt ute.... Men till min förvåning så var klockan kvart i åtta!
Sen dess har vi varit vakna, fast nu har Alfred tagit sin första tupplur för dagen.
Här kommer några bilder från de gångna dagarna. Ska ta mig en skvätt kaffe nu.
Julklapp från Kristin till Alfred, en otroligt fin filt som hon virkat! TACK!!

Jag och lillasyster Sandra på julafton

Charlie får paket av tomten

Alfred fick en stooor hög med paket! Här börjar han öppna..

Inspekterar en fin handuk som han fått av farmor och farfar. Tack!

Söta Elin är mamma upp i dagen!

De randiga tu

Julbord på juldagen. Ann-Catrins verk

Björn och Isabelle

Alfred vill också sitta med vid bordet. Här är lilla tomtenissen och hans kisse

Här är fisken som Alfred brukar leka med vid farmor och farfar

Igår fick han äntligen efter många försök tag i ringarna!
Och han gillade det!

Ett litet dopp i handfatet igår kväll

Inga kommentarer: