2009-12-08

BUMBO

Har nu beställt en sådan här Bumbostol... Hoppas den kommer snart så vi får prova den!
Igår for vi till Borlänge.. Första gången med Alfred, och det gick jättebra! Fast de är klart, man är lite mer jäktad och har inte ro att titta riktigt efter allt man skulle vilja, men några julklappar blev det i alla fall. :)
Idag ska snickaren komma och börja med formen till plattan!! Såååå spännande!!
Vi gick upp vid halv åtta idag, efter ammning och ca 6,5 timmars sömn. Skönt!
Alfred gjorde bajs igår, så han sov lite bättre inatt.. Fast han har legat hos mig, han VÄGRAR ligga ensam i vaggan. Han får äta tills han däckar och så när jag lägger ner honom blir han jätte arg.. Det som gick så bra förut. Men de är väl bara att prova och prova.
Lika bra att han får ligga hos mig, så man får lite sömn. Han kommer ju inte vara så här liten för evigt, och det är ju mysigt att ha honom så nära, även om man inte ligger i så sköna ställningar själv..
För tillfället har Alfred tagit första tuppluren för dagen. Han ligger på soffan och snusar :)
Ska troligen börja rensa i mitt "bakskåp" idag, få se vad man kan göra för fynd där...
Förresten, så ska vi få en ny granne en bit bort på Saltviksvägen... Kristin fick lägenheten som hon ville ha, i de röda Vansbrohemshusen. KUL!! Jag, Mattias och Alfred tog en promenad när hon var där och tittade på lägenheten. Riktigt mysig!! Åh, så kul! Jag är så glad för hennes skull!

1 kommentar:

Lisa sa...

Skönt att höra att det inte bara är min som vägrar sova ensam (fast just för tillfället ligger han ensam i sin lilla säng). Känner igen det där med att man inte har ro för att kolla in allt man vill, känner mig helt stissig när jag är i stan.