2009-12-20

Tillägg

Vi har börjat ge Alfred tillägg på kvällen innan han ska sova, och vet ni vad? Han blir mätt, nöjd och trött! Det är så skönt att kunna lägga honom på en gång och inte efter tre timmars krångel och skrik!
Vad har hänt i veckan då..

Kristin var på besök i tisdags, vi fikade och snackade och kollade på kort. Innan det så var vi till BVC på vägning, mätning och vaccination. Stackar lilla Alfred blev såå ledsen. För det första så somnade han när vi gick dit, och så tog jag ju upp honom, och han blev väckt när vi kom dit. Å så två sprutor i låren när man är trött är inte kul! Stackar liten! På väg hem somnade han igen.

Onsdag torsdag och fredag vet jag inte riktigt vad vi gjorde, har lite minnesförlust..

Men igår kom pappa och kerstin hit och hälsade på. de hade med julklappar å vi tackar och bockar! :) Jag bjöd på mat och så fikade vi.

Så gött med lite lyxig mat, å få slippa köttbullarna/korven/pytt i panna/pulvermos för en dag :) He he..

Nu ska jag stöka vidare här hemma.


Profeten och jag slår in julklappar

Hjälper till att plocka ur diskmaskinen


Nu väger Alfred 5500 gram och är 63 cm lång

1 kommentar:

Petra sa...

Härligt att se att ni verkar må bra. Funderar på att ta en dagstur till Vansbro den 25. Är ni hemma något då kanske jag kan kika förbi. Vet ej om resten av familjen är med eller det bara är jag som åker.