2011-04-08

Utgång!

Sitter och dricker en kopp kaffe och Alfred ser på "Special agent Oso" och mumsar banan. Tänkte vi skulle bege oss ut sen. Men först kaffe!! :)

Jag håller på att förvandla min lilla "skrot/planteringsbod" till en lekstuga. Så igår tömde jag den och idag ska vi dra fram grovdammsugaren och dammsuga väggar osv, eftersom det blir lite bösigt och lite spindelväv här och där. Lättare att måla om det är rent. Eller ganska rent i alla fall! Så jag tänkte försöka mig på att måla lite sen när Mattias kommer hem från jobbet.

Igår drog jag igång med att räffsa på vår "parkering/vändplan", snacka om att vi hade massor av spån från vedsågningen i höstas där!! Men nu är det gjort... bara resten av vår leriga gård kvar........ ;) Hmm.. Å så ska vi börja förflytta veden som just nu ligger på gräsmattan iväntan på plats i vedboden, men först ska den flyttas för att utetorka lite.. och sen in i vedboden. Mycket att stå i, men det är roligt också tycker jag! Det är ju också hjälpsamt att Alfred älskar att vara ute, när man har sådana saker som måste fixas!!

Nä nu ska jag ta och leta rätt på lite kläder för utgång!!

Inga kommentarer: