2009-03-29

Helgen är över..

Sitter nu på kvällningen och tänker sammanfatta helgen som gått..
I fredags blev det en hel del gjort.. Bland annat blev ugnen och kylsåpet rena.. Tesse ringde och frågade om inte jag ville komma dit, och det hade jag inga problem med.. Vi fikade, pratade och tog en liten promenix till en lekpark där Linnéa roade sig.
Så blev det finalen av Let`s dance på kvällen, som vanligt somnade Mattias innan resultatet var klart.. :) Det blev ju som sagt Magnus som vann! Därmed vann jag 40kr. :P

Lördagen bestod av arbete.. Jobbade till stängning med Gun-Britt.. Det är så typiskt lördagskvällar.. Vid ca kart i sex kommer alla på att de måste till affären och köpa godis eller nått liknande.. En invasion innan stängning, vilket oftat resulterar i att man aldrif kommer hem när man borde... Men men inget att göra åt..
Väl hemma igen blev det tacos och sen mys då vi släckte ner huset för "earth-hour". Riktigt mysigt var det. Levande ljus och en sprakande brasa i kamminen.. Satt mest och tittade in i elden, småpratade och bara tog det lugnt! Man borde ta fler sånna där strömlösa avbrott.. Varva ner.
I dag har jag jobbat igen, men bara till klockan två.. Dessutom skulle man ju ställa om klockan i natt.. Det gjorde jag, både på mobilen och på klockradion.. Så klockan sju i morse ringde klockan på mobilen.. Det visade sig att mobilen hade ställt om sig själv en extra timme.. Jag vart ganska förvirrad i min tidiga morgon stund och sa till Mattias... Jag vet inte vad klockan är?!!! Men kom tillslut fram till att klockradion stämde.. Så kunde man ligga kvar en timme till i sängen!
Efter jobbet hör och häpna: Somnade jag i soffan!! Har inte hänt på år att jag sovit middag... Mattias va så go och kom och stoppade om mig med en filt... Efter min tupplur så har et inte hänt så mycket mer.. Mattias åkte upp till Sälen, jag tog en promenad runt byn, sen blev det lite kvällsmat och slö tittning på tv:n.

I morgon förmiddag kommer Tesse hit med Linnéa och hälsar på. Det blir en bra start på veckan med lite besök..
Nu ska jag bege mig mot högre höjder, närmare bestämt upp till sängen. God natt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nämen är du också ute i bloggvärlden!! Vilken spännande nyhet man hittar i dina inlägg!!! Man får gratulera!!! Jag har ju egen erfarenhet av att veta hur härligt det är och vad du/ni har framför dig/er!
Såg att du skulle till dessa rakter vid Påsk. Du är mer än välkommen att komma förbi här om du vill!