2009-03-16

Måndag

Helgen är åter förbi lika fort som alltid. Lördagen bjöd på en helt underbar dag med strålande solsken.. Tog mig en lite "promenad-tur". Första stoppet blev hos mormor och morfar. Satt där en stund och pratade och försökte få mormor att förstå att jag inte ville ha kaffe, inge fika heller för den delen.. Så knallade jag vidare ner på byn, till käre mor som hade tvättstugan. Följde med henne ner och hängde en tvätt innan jag styrde min kosa hemmåt.
Resten av eftermiddagen ägnade jag och Mattias åt att sitta på trappen och lapa så mycket av det härliga solskenet som bara gick.. När solen försvann på trappan gick vi upp till garaget och satte oss där i öppningen. Så härligt!
Men i dag var det allt annat än solsken. Visserligen plusgrader, men också en regnskur... Har inte sett regn på läänge. Jag och Sandra Nielsen tog oss en promenix i regnet, som ju trotts allt var regn och inte snö.. Lite positivt i alla fall.. Våren är kanske på gång nu. Det hoppas jag i alla fall!
Har nyss beställt några klädesplagg från lindex.. Däribland en body som jag tror att Mattias kommer att gilla... Inte till mig så klart utan till våran lilla Plutt..
Här är en bild av den söta bodyn... Jag tycker i alla fall att både killar och tjejer kan ha en sån här färg.... Sen får alla andra tycka vad de vill.. :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra klart allt inför morgondagen, så man bara kan slå sig ner i soffan och titta på "Familjen annorlunda" och "Spårlöst" med gott samvete.
Byebye

1 kommentar:

Pellfia sa...

Å vilken perfekt body! :) Den blir jättefin ju!

Jag skickade med mamma en bok som du kan låna av mig, vet inte om du har den eller har läst den, men annars är den perfekt att bläddra lite i innan dagen D kommer. Både lärorik och underhållande.