2009-03-27

Ledig fredag

Sitter och funderar på hur man ska börja dagen.. Är ledig idag.. Jag är ledig en fredag i månaden och hade tänkt gå och simma ikväll, när de har "vuxen-sim". Men jag tror att det får bli nästa fredagsledighet, för går jag och simmar blir jag väl jättesjuk.. Håller på att kurera mig så gott det går, med vitaminer och omega -3. Får väl se hur det går, kändes bättre än igår i alla fall mot vad det gjorde i onsdags..
Med vuxen-sim menas att klockan 18:30 får alla barn gå upp ur bassängen. De släcker ner, tänder ljus och spelar lugn musik. Ett riktigt bra sätt att varva ner på! Dessutom är det så skönt att det är lugnt i simhallen en stund.. Alltid barn där som tjoar och tjimmar..
Men som sagt det får bli en annan gång.
Har planer som säkert räcker hela dagen bara lusten pch orken finns... Ska göra ren ugnen.. lät inte det kul?! :) så ska jag torka ur kylskåper, vika undan tvätt, vattna blommor, sortera papper, köra iväg insamlingen igen och säkert mycket mycket mera.. Vi får se vad som blir gjort.. Ugnen är ett måste i alla fall..
Nu är det 12 dagar kvar tills mycket händer.. Ultraljud tex... Längtar! Det ska bli så roligt att få en tjuvtitt på vad som döljer sig därinne..

Fick nyheter igår på konsum av min farbror Benny.. Min kusin Petra och hennes sambo Karl fick en liten flicka i söndags om jag förstod rätt.. Elin skulle hon heta. Grattis till lilla Elin! :)
Mycket får man reda på när man jobbar på konsum. :P
Sen när påsk är över, har jag tänkt att det ska bli en tur neråt, till Storvreta och en till Sollentuna. Det kommer att bli ett ikea besök också har jag tänkt.. Har en liten lista på saker jag ska införskaffa.. Men som sagt när påsk är över...

Nu ska jag peta in några pinnar i brasan, det var 12 grader när jag kom ner i morse, nu ska temperaturen upp! Eldning och rengöring av ugnen får bli min start på fredagen.

Bye bye

Inga kommentarer: