2009-06-16

Bimbo

Nu kommer ytterligare lite info om lilla Bimbo, som igår blev av med större delen av sin svans..
Fick in henne i transporten utan problem, det var nog för att jag inte fega utan hävde in henne rent ut sagt. Där satt hon och pep vilket gör att man känner sig som världens dåligaste människa.
Väl framme fick hon väga sig och sen en spruta så hon somnade. Efter ett tag var det över, svansen var kapad.. Kvar var bara en liten rakad stump. Färden hem var tyst från hennes del. Hon låg och tittade fram och tillbaka.
Väl hemma ställde jag ner henne på golvet. Hon krälade ut ur buren direkt fast hon nog mått bättre av att ligga kvar.. Till luckan krälade hon vår lilla gumma, med tratt runt halsen.. Men ut kom hon inte eftersom jag bommat för. Men hon gav sig inte fastän jag lyfte undan henne..
Efter ett tag så lyckades jag få henne att slappna av och jag låg i soffan med henne ända till Henke kom förbi för att vara "barn-katt-vakt" så jag kunde åka ner och köpa hennes pennecillin innan apoteket stängde. Då hoppade hon ner från soffan och backade in i kanten så hon tog i svansen, det gjorde nog ont för hon rusade med en hiskerlig faart ut genom luckan som då var öppen.. :/ Dumma mig att jag inte satt för den igen. Men efter nån timme så satt hon på altanen igen, helt utslagen. Jag tog in henne, lade henne i soffan där hon faktiskt stannade resten av kvällen. Jag också för den delen.. Hon ville vara nära mig. Så jag tog ner täcke och kudde för ett försök att sova på soffan med henne. Men efter nån timme gav jag upp. Det gick inte att somna för min del. Jag bar upp henne i sängen istället och hon ligger kvar där än. Trodde inte hon ville ligga där uppe eftersom Bjöffs och Harry alltid sover där.
Tillslut fick jag sova.
Nu har hon fått penicillin lyx-hårdingar och vatten. Så har jag smörjt hennes stump med en salva vi fick med av Oskarsson.
I kväll tar jag nog av tratten.. Det ser inte så bekvämt ut. Och om hon skulle slicka för mycket på stumpen får väl tratten åka på ett tag igen då. Tycker hon ska få vila skönt och inte med en plasttratt runt halsen.
Att ha husdjur är som att ha vilken familjemedlem som helst. Man vill att de ska må bra och vara friska. Somliga kanske har svårt att förstå det, men det är inte bara en katt. Det är våran lilla Bimbo och hon är lika mycket familjemedlem som jag och Mattias! <3

Over and out.

Inga kommentarer: