2009-06-13

Regn

Idag öser regnet ner. Tror det har regnat hela natten också.
Ska kanske på marknad i Järna med Tesse idag, men vi får se om det spricker upp först. Inte kul att åka dit och bli genomblöt! Mina regnkläder passar ju inte för tillfället... vad kan de bero på??
I går var jag och lillasyster Sandra till veterinären med lilla Bimbo. Det var en kamp att först få in henne i transporten. Sen skrek hon hela vägen till Yttermalung. Man känner sig som en kriminell kipnappare.. Stackars vår lilla flicka!
Veterinären undersökte henne i ca fem minuter och konstaterade att det blir amputation, som vi redan misstänkte.. Så vi fick en tid för det på måndag.. Så stackars lilla Bibmo fick kliva in i transporten igen och åka hem till gården igen. Resan hem gick bättre. Hon jamlade då och då, men höll sig mest tyst, med STORA stirrande ögon. På vägen hem svänge vi in på affärn opch köpte en burk sheba till henne, så att hon inte skulle hata mig allt för mycket..
Men som tur är så är inte Bimbo långsint. Efter ca en halvtimme kom hon upp i knät och gosade igen.. Tur för henne att hon inte vet vad som väntar på måndag... Inte något jag ser fram emot, men vad ska man göra?
Nej, nu ska jag fortsätta här i galenskapen. :)
Over and out!

Inga kommentarer: