2009-06-08

Grillning vid Gensen och Cruzing

Så har en härlig helg passerat. Jobbade hela fredagen, så den blev det inte mycket helg av.. Lördagen blev lugn. Började måla knopparna till byrån med grundfärg.. Mattias och Fredrik hade bestämt att vi skulle åka till Gensen och grilla. Det var en riktigt trevlig eftermiddag tycker jag! God mat och goda vänner, kan det bli bättre än så? Efter några timmar och mätta magar begav vi oss hemåt igen. Det stundades cruzing i vår lilla by..
Jagoch Mattias fick åka med Jonna, Fredrik, Mathilda och Ida ner på byn i deras Anglia. Jätte frän liten bil! Ska ta en helhets bild på den sen så ni får se. :)
Mattias, Fredrik och jag hoppade av hemma hos Håkan och Ina, där vi tittade in en stund, för att sedan bege oss mot lokparken där motorsprängningen av lilla "sputt-kuppen" skulle ske.. (en liten ford fiesta) Men vi han inte dit för att beskåda det hela.. Aldelens när vi kommit fram var det klart.. Så gick vi tillbaka till Håkan och Ina.. Mattias och Fredrik intog ett par glas rom och cola.. Jag satt och kämpade emot tröttheten.. Man vill ju inte gå när det är som roligast! Var inte ute på byn mer än vår visit till lokparken.. Inte är jag ledsen för det, räckte mer än väl för min del. I stället gick vi ut i Håkans garage där Fredrik och Mattias provade att starta och gasa lite på Håkans HD.. Gissa om det va populärt? Efter det drog jag mig hemåt och kröp ner. Efter ett par timmar hörde jag att Mattias också kröp ner.
Söndagen bestod av en lååång sovmorgon, vilket var himla skönt och välbehövligt! Finns inte nått bättre än att vakna bredvid Mattias, och vara ledig så man kan ligga kvar. :) Inte varje dag vi gör det.. Men jag uppskattar de stunder som det sker. Blev ett stort bullbak på söndagen.. Många bullar vill jag lova!
Mattias åkte upp till Sälenpå kvällen och jag ringde Kristin för att få höra om hon hade nån bra film jag kunde låna.. Det hela slutade med att jag svänge förbi vid henne och vi tittade på "Vi hade alla fall tur med vädret igen". Den gick att se, men som sagt.. Uppföljare brukar ju inte vara någon större hit.. Då är första filmen mycket bättre tycker jag. En riktig klassiker..
Idag har det blivit fönsterputs i sovrummet och byte av gardin + sängkläder. Pappa kom hit och körde sin Ford till verkstan.. Var hem till Kristin på lunch/fika. Så ska jag snart bege mig ut i garaget och måla knopparna med en knallröd färg. De ska bli små nyckelpigor är det tänkt. Vi får se hur resultaten blir.. Här är några bilder från helgen.
Byebye
Här sitter de och ljuger..
Mathilda spana på en vattenskidåkare
Mattias var glad :)
Äntligen mat! Som vi längtat.. :P
Jag och Kristin
Ida och Mathila lekte "båt". -LAND OMBORD gormade Ida. :)
På väg ner på byns cruzing i Fredriks Ford Anglia

Inga kommentarer: