2009-06-03

Dålig dag

Idag är inte min dag, idag är en sur sketen blåsig och regning dag!
Jag är så irriterad och grinig, fast jag egentligen vill vara pigg och glad. Har så mycket jag borde göra men har ingen större lust idag.
Man kan inte ha solstråledagar hela tiden. Jag vet att jag inte är ensam om dessa usla dagar heller.. Det kan va skönt att veta det...
Det hela började nog med att försäkringskassans brev som damp ner i lådan igår.. Jag orkar inte bry mig i det där.. Jag skulle få en fjärdedels havandeskaps-penning... En fjärdedel.. Vad fan är det?? Då kan man lika gärna inte få nån alls! Nu går jag och tänker på det där och blir så jävla arg! Jag vill inte hålla på krångla och överklaga och så där!! Jag vill bara njuta och ta det lugnt! Inte stressa upp mig över det där.. Men det är svårt att låta bli.

Var till MVC idag.. Mitt blodvärde har gått ner, så nu ska jag äta ännu mera järn.. Men annars såg allt bra. Magen mätte BM och den ligger inom normen. Vad bra då. Så kände BM på var bebisen låg och lyssnade på hjärtat. 140 slag/min. Starka bra hjärtslag sa hon. :) Något positivt!
Nyss när jag la mig i soffan för att vila en stund så sparkade bebben på min hand.. Åh, vad glad jag blev.. Rörd..
Vet inte vad det är med mig idag.. Är väl hormon-överdos eller nått.
Det går väl över antar jag.

Inga kommentarer: