2009-06-30

Måndag och värme

Ännu en dag i strålenadde sol passerade igår. Dagen började jag och Bimbo med att måla klar knopparna och styka första lacket på dem. Eller jag gjorde det och Bimbo låg i en stol bredvid..
Sen packade jag ner en termos kaffe och bullar och våldgästade Kristin innan hon skulle till jobbet.
Henke följde med mig hem, vi åt lunch och donade med lite av varje. På eftermiddagen packade jag frukt och smörgåsar och jag, Henke och Sandra åkte upp till stugan i Van och badade/fikade. Riktigt skönt med ett svalkande dopp. När vi höll på att bli uppätna av myggen packade vi bilen och for hem igen.
Väl hemma blev det dusch, vattning ute och en vända till med lacket. Sen va det gonatt för min del, mina fötter orkade inte gå ett steg till.
Här kommer några bilder från dagen.

Mitt sällskap, vår lilla svanslösa Bimbo. Som alla vill se när de kommer hit...
Mina knoppar som jag strir om.

Fika hemma hos Kristin

Folk kallar mig tjockis... och ja jag känner mig verkligen som en tjockis! Fröken klumpfot!

Fika uppe i Van

Sandra roade sig med att smälla flugor och bromsar

Äppel-tajm efter badet

T.O.M. Henke kom i tillslut, men det tog sin lilla tid..

Inga kommentarer: